(DNLM) Danilo Milovanović
Blatne demonstracije, 2023, video dokumentacija performansa/igre Daljšnica, 2016, video dokumentacija performansa/hoje (ne)povezanost, 2016, video dokumentacija intervencije
BLATNE DEMONSTRACIJE Ideja za to poetično delo izhaja iz umetnikovih spominov na to, kako so si otroci v povojni Bosni izmišljali igre v infrastrukturno degradiranem okolju. Ena od iger je bilo streljanje v zid z ilovnatimi/blatnimi kroglicami. Vsak otrok si je izdelal orodje tako, da je z vejice grma odstranil listje in naredil upogljivo palico. Prst so oblikovali v kroglice in jih pritrdili na vrh palice. Ko so z njo zamahnili, je ilovnata kroglica poletela in se prilepila na zid. Igro so igrali, dokler ni bil zid vidno prekrit s stotinami pik. Razmišljanje o tej obredni igri v kontekstu današnjosti vzbuja več asociacij. Dejavnost telesa, ki v teku zamahne z roko ali palico, deluje kot demonstracija, borba ali protest. Z umetnikove trenutne perspektive se ritualno ponavljanje zdi kot nekakšna prvinska poetična demonstracija. Ustvarjanje z uporabo zgolj osnovnih naravnih materialov, najdenih na kraju samem, je značilnost otrok. Rezultat je minimalističen, a nabit z asociacijami, ki ostajajo odprte za osebne interpretacije. DALJŠNICA Zamisel za intervencijo izhaja iz opazovanja t. i. bližnjic, organsko narejenih potk na travnatih površinah. Bližnjice so v bistvu alternativne poti, krajši načini doseganja končne destinacije, ki nam prihranijo čas. Performativne intervencije so uprizorjene neposredno poleg že obstoječih bližnjic in ustvarijo t. i. daljšnice. Izhodišče daljšnice je na začetku bližnjice, vmes pa se razvije v ločeno pot, ki se na koncu stakne z bližnjico. Gre za procesno delo, saj se je ena izmed daljšnic, denimo, ustvarjala nekaj tednov s približno eno uro hoje na dan. Daljšnice so bile vidne in na voljo za uporabo nekaj mesecev, dokler trava ni spet zrastla. (NE)POVEZANOST Intervencija je komentar pretiranih betonskih življenjskih prostorov, tako javnih kot zasebnih. Ustvarjena je bila v praškem Letenskem parku, kjer se sekata tlakovana pot in organsko ustvarjena potka, ki jo imenujemo bližnjica. Umetnik je s koščki trave in prsti iz parka povezal prekinjeno bližnjico in hkrati ustvaril motnjo v prostoru. Intervencija je na lokaciji ostala osem mesecev.
R. 1992, Banjaluka, Bosna in Hercegovina. Živi in dela v Ljubljani, Slovenija.
Anita Afonu
Sadik Kwaish Alfraji
Yasmina Benabderrahmane
Assadour Bezdikian
Max Cegielski in Janek Simon
Virginia Chihota
Galle Winston Kofi Dawson
Nolan Oswald Dennis
Nabil Djedouani
(DNLM) Danilo Milovanović
Jihan El Tahri
El Warcha v dialogu z uporabniki PLAC – Participativna ljubljanska avtonomna cona
Beti Frim in Ines Sekač
Helga Griffiths
Christian Guerematchi
Eric Gyamfi
Sonia Kacem
Mohammad Omar Khalil in Abed Al Kadiri (v dialogu)
Soghra Khurasani
Kolektiv Krater
Kvadratni meter
Lalitha Lajmi
Malle Leis
Silvi Liiva
Kagiso Patrick Mautloa
Raul Meel
Amina Menia
Yussif Musah
Medhat Nasr Ali
Ilona Németh
noks collective
Nonument Group
NPR.
Henry Obeng
Temitayo Ogunbiyi
Thierry Oussou
Krishna Reddy
Tjaša Rener
Martyna Rzepecka
Duba Sambolec
Jaanus Samma
School of Mutants (Hamedine Kane, Stéphane Verlet-Bottéro)
Mori Sikora
Aldona Skirutyte
Sanaz Sohrabi
Tejswini Narayan Sonawane
Selasi Awusi Sosu
Sreda v sredo (SVS)
Tracy Naa Koshie Thompson
Marje Üksine
Tõnis Vint
Ala Younis
Lara Žagar
Manca Žitnik
Grafična mapa umetnikov 35. grafičnega bienala Ljubljana, Sveti kot
Mednarodni grafični likovni center
Grad Tivoli, Pod turnom 3
SI-1000 Ljubljana, Slovenija
t: +386 (0)1 241 3800