Duba Sambolec
Duba Sambolec se je predstavila na številnih samostojnih in skupinskih razstavah, vključno z beneškim bienalom (Aperto, 1988) in bienalom v São Paulu (1985), ter bila prejemnica prestižnih individualnih in izrednih štipendij ameriških fundacij The PollockKrasner in The Adolph and Esther Gottlieb, New York (ZDA). Na bienalu predstavlja izbor Partitur iz obdobja 2007–2009, ki sodijo v umetničin opus z naslovom Poročilo stanja. Vizualna besedila so v obliki transparentov, ki jih lahko razumemo kot manifest časa, v katerem živimo, in ki obiskovalce vabijo k individualnemu ali glasnemu branju v skupini. Dela spominjajo na glasbene partiture, kjer tišina – pike – določa oblikovanje pomena in narekuje ritem razumevanja. Vizualna besedila izpostavljajo kulturne značilnosti družbene, ekonomske in politične tranzicije po koncu hladne vojne in razpadu socialistične Jugoslavije, natančneje v prehodu v novo tisočletje. Izbrane besede delujejo kot neke vrste smernice za posameznike in obenem poudarjajo globalne radikalne neoliberalne kapitalistične vrednote. Partiture vizualizirajo korenite družbene spremembe, ki so pretresle slovenski prostor, obenem pa prinašajo subverzivno metodologijo za preizpraševanje kolektivnih vedênj. Razstavljena serija del deluje tudi kot performativna dediščina dolgo izgubljenih monumentalnih skulptur, ki jih je Duba Sambolec v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja ustvarila v tovarni Litostroj (Ljubljana) in razstavila v samoorganizirani instalaciji na prostem v Ljubljani. Nekaj teh primerov je vidnih na arhivskih fotografijah kot opomba in fizični ostanek izginule materialnosti skulptur. Partiture so zakoreninjene v potovanju predanosti in truda ter namigujejo na dela, ki so bila zgodovinsko prisiljena v nematerialnost, hkrati pa pričajo o umetničini zavezi, da o umetnosti razmišlja kot o skupnem prostoru razumevanja, kjer večpredstavnost odpira nove možnosti razmišljanja o preteklosti in sedanjosti.
Podpora projekta: tiskarna allkopi, Oslo, Norveška
Zahvala: Petter Broe
R. 1949, Ljubljana, Slovenija. Živi in dela v Ljubljani, Slovenija.
Anita Afonu
Sadik Kwaish Alfraji
Yasmina Benabderrahmane
Assadour Bezdikian
Max Cegielski in Janek Simon
Virginia Chihota
Galle Winston Kofi Dawson
Nolan Oswald Dennis
Nabil Djedouani
(DNLM) Danilo Milovanović
Jihan El Tahri
El Warcha v dialogu z uporabniki PLAC – Participativna ljubljanska avtonomna cona
Beti Frim in Ines Sekač
Helga Griffiths
Christian Guerematchi
Eric Gyamfi
Sonia Kacem
Mohammad Omar Khalil in Abed Al Kadiri (v dialogu)
Soghra Khurasani
Kolektiv Krater
Kvadratni meter
Lalitha Lajmi
Malle Leis
Silvi Liiva
Kagiso Patrick Mautloa
Raul Meel
Amina Menia
Yussif Musah
Medhat Nasr Ali
Ilona Németh
noks collective
Nonument Group
NPR.
Henry Obeng
Temitayo Ogunbiyi
Thierry Oussou
Krishna Reddy
Tjaša Rener
Martyna Rzepecka
Duba Sambolec
Jaanus Samma
School of Mutants (Hamedine Kane, Stéphane Verlet-Bottéro)
Mori Sikora
Aldona Skirutyte
Sanaz Sohrabi
Tejswini Narayan Sonawane
Selasi Awusi Sosu
Sreda v sredo (SVS)
Tracy Naa Koshie Thompson
Marje Üksine
Tõnis Vint
Ala Younis
Lara Žagar
Manca Žitnik
Grafična mapa umetnikov 35. grafičnega bienala Ljubljana, Sveti kot
Mednarodni grafični likovni center
Grad Tivoli, Pod turnom 3
SI-1000 Ljubljana, Slovenija
t: +386 (0)1 241 3800