Sonia Kacem

Hotel Hodnik, 2023, tapete in litografije

Sonia Kacem
Sonia Kacem, Presque saturé II, 2023, litografija, 42 x 59,4 cm. Z dovoljenjem umetnice in VFO, Zürich. Izdelal Thomi Wolfensberger, Zürich. Foto: Bernhard Strauss.

Hotel Hodnik je za specifičen prostor naročeno delo, postavljeno na točke prehoda na prizoriščih bienala. Delo pričara prostore gibanja in prehajanja, a tudi gostoljubja in transgeografskih stičišč, s čimer nas spomni na nekdanjo funkcijo Švicarije, ki je med letoma 1908 in 1930 služila kot hotel. Med nedavnim obiskom Ljubljane se je umetnica srečala z arhitekti, zgodovinarji in konservatorji, ki so se ukvarjali s prenovo in ohranitvijo glavnih razstavnih prizorišč. Hotel Hodnik je kulminacija umetničinega raziskovanja, pa tudi njenih beleženj določenih vizualnih elementov v urbanih miljejih, ki jih je začela v Kairu leta 2019 in še potekajo. Iz različnih opažanj in zbranih zgodb je sestavila leksikon oblik, palet in tekstur, ki jih obravnava kot označevalce napetosti in prehodov med zasebnimi željami in javnimi potrebami ter med telesi in časovnostmi. Edinstven hibriden vizualni jezik, ki ga ustvari, ji omogoča, da se kot švicarsko-tunizijska umetnica loti lastnih nestanovitnih diasporskih izkušenj. Instalacija, zasnovana kot grafična partitura, tako vzpostavi dialog med več plastmi časa in krajev. S tem dialogom delo uprizarja zgodovinske vezi, ki so povezovale mesta, kot sta Kairo in Ljubljana, pri čemer premišlja o zgodovini ljubljanskega bienala, razstave, ki je bila ustanovljena sredi hladne vojne na osnovi internacionalističnih aspiracij.

R. 1985, Švica/Tunizija. Živi in dela v Ženevi, Švica.

Mednarodni grafični likovni center
Grad Tivoli, Pod turnom 3
SI-1000 Ljubljana, Slovenija
t: +386 (0)1 241 3800

e: info@mglc-lj.si
www.mglc.si
www.bienale.si

Facebook Twitter Instagram